Het idee
Milliwork is het platform voor het “nieuwe werken” waarbij je flexibel aan het werk kan gaan waar en wanneer je wilt,
met de zekerheid om altijd aan het werk te kunnen. We willen graag de mensen bedienen die houden van vrijheid en
flexibliteit maar die ook de verantwoordelijkheid nemen voor hun gedane werk en het ontwikkelen van de juiste
vaardigheden om ook altijd aan het werk te kunnen. Daarnaast willen we bedrijven voorzien van goede werkers waarop
ze kunnen rekenen op het moment dat zij dringend opzoek zijn naar flexibel personeel die de job kunnen klaren.
Visie
Onze visie is om de jongere generatie (de millenials) te voorzien van werk,
waar ze willen en wanneer ze willen.
De generatie Y wilt wel een vast inkomen maar ook de flexibiliteit om hun werktijden zelf in te delen. Voor deze generatie is werk/carrière niet meer het belangrijkste, maar meer de balans tussen vrij tijd en werken. Een vaste baan is per definitie ook niet nodig maar meer de mogelijkheid om te werken waar en wanneer ze dat willen. Deze generatie heeft een brede interesse en is meer geïnteresseerd in
sociale interactie en de mogelijkheden om meer van de wereld te zien.
Om deze behoefte te voorzien hebben we werkgevers nodig die deze generatie begrijpen en mee willen gaan in de beweging van nieuwe arbeidsmarkt.
Een arbeidsmarkt waarbij je niet meer met vast personeel werkt maar deelt in een flexpool van medewerkers die rouleren bij de bedrijven waar ze kun kwaliteiten en skills kunnen inzetten.
Het delen van personeel is het nieuwe netflix op de arbeidsmarkt, waarbij een personeelslid bij meerdere bedrijven hun dienstbaarheid kunnen aanbieden. De werkgever geeft aan hoeveel mensen hij die dag nodig heeft en men kan zelf kiezen of ze die dienst willen aannemen of niet.
Personal Branding is daarom ook ontzettend belangrijk om er voor te zorgen dat werkgevers jou interessant
vinden.
De nieuwe werknemer moet daarom leren:
- -Om zich/haarzelf te verkopen/presenteren
- -iedere dag te ontwikkelen
- -elke dag gedisciplineerd te werken
- -omgaan met je opdrachtgever
Deze kwaliteit zijn belangrijk om een goede referentiekader op te bouwen, zodat je altijd aan het werk. kunt bij elke werkgever die op dat moment personeel nodig heeft. Als nieuwe werknemer ben je zelf verantwoordelijk voor je staat van dienst en je reputatie om altijd aan
de slag te kunnen.
Dit bied voordelen voor de werkgever:
- -Altijd gemotiveerd personeel
- -Weinig tot geen verzuim koster
- -Zelfstandig personeel die verantwoordelijkheid neemt voor zijn of haar werkzaamheden.
Deze nieuwe manier van arbeiden zal de toekomst zijn van de arbeidsmarkt, daarom moeten we nu beginnen met het ontwikkelen van een platform die deze vorm van werving en selectie mogelijk maakt.
Missie
Onze missie is om zoveel mogelijk bedrijven te vinden die meegaan in deze movement van de nieuwe
generatie werknemers.
In eerste instantie zoeken we bedrijven in de horecasector, omdat deze movement zich daar al begint te
ontwikkelen. Daardoor is het makkelijker om ons daarop te oriënteren en verder voort te zetten.
In Rotterdam en omstreken hebben we al potentiele bedrijven die bij ons aan willen sluiten en opzoek zijn naar
flexibele medewerkers (“Flexwerkers” ).
Platform
Op het platform kunnen bedrijf zich aanmelden en een werkgevers profiel aanmaken. Op het werkgevers profiel staan de actuele diensten op die beschikbaar zijn voor een flexwerker, daarnaast kunnen de flexwerker op hun eigen tijdlijn de diensten zien die beschikbaar zijn bij de werkgevers waar ze een voorkeur voor hebben.
Op het werkgevers profiel staat de basis informatie van het bedrijf een contactpersoon en socialmedia posts/vlogs van het bedrijf, zodat het bedrijf zich kan promoten onder de flexwerkers. Ook staan er reviews van flexwerkers die objectief hun werkervaring kunnen delen van het bedrijf.
Een flexwerker moet ook een profiel aanmaken, middels dit profiel kan de flexwerker zich/haarzelf promoten als de beste werknemer. Je zelf promoten kan door een motivatie tekst of door een persoonlijk videootje waarin de flexwerker alles uit de kast kan halen om de werkgever te overtuigen van hun vaardigheden en kwaliteiten. Een flexwerker mag ook vlogen/posten over hun ervaringen of werkrelevante zaken. Een werkgever kan een beoordeling achter laten op het profiel van de flexwerker. Zo kunnen andere potentiele werkgevers zien of de flexwerker bij hun bedrijf past of niet, door een aantal Key points index die belangrijk zijn voor de reputatie van de flexwerker.
Kosten platform
De kosten voor het gebruik van het platform voor zowel werkgevers of flexwerkers zullen in het begin gratis zijn voor het actief onderhouden van het profiel. Voor de gewerkte uren van de flexwerker vragen wij een commisie aan de werkgever.
Voor de flexwerker is het belangrijk om de administratie goed bij te houden van de uitbetalingen en de omzetbelasting. Mocht de flexwerker willen dat wij dit controleren/onderhouden dan betaalt de flexwerker daar een vast bedrag per maand voor. Hiermee kunnen we de flexwerker ontzorgen van alle administratieve rompslomp, zodat de flexwerker zich kan focussen op zijn of haar werk.